سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که دانشمندی می میرد، چنان شکافی در اسلام پدید می آید که جزجانشینش آن را پر نسازد . [امام علی علیه السلام]

آیین دانایان 10


آهنگ وحشت‌آوری در پس‌زمینه آگهی پخش می‌شود و در آن اعلام می شود: که هر روزی که می‌گذرد، ایران به بمب هسته‌ای نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش مشرق ، نشریه پولیتیکو خبری داغ درباره آگهی تبلیغاتی گران‌قیمتی منتشر کرده است که بودجه آن از سوی گروه حامی جنگ‌طلبان متمرکز بر خاورمیانه تامین شده و این تبلیغ، سخنان جسورانه‌ای از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را نشان می‌دهد که وی یازدهم ماه جاری ایراد کرده بود.

این آگهی قرار است  در چندین شهر ایالت فلوریدا به روی آنتن رود؛ محلی که آراء یهودیان ساکن در آن می‌تواند تعیین کننده برنده این ایالت مهم در صورت تنگاتنگ بودن انتخابات ریاست جمهوری شود. آهنگ وحشت‌آوری در پس‌زمینه آگهی پخش می‌شود و در همین حال این رهبر اسرائیلی اعلام می‌کند: واقعیت این است که هر روزی که می‌گذرد، ایران به بمب هسته‌ای نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. جهان به اسرائیل می‌گوید که دست نگه‌ دار، هنوز وقت باقی است و من می‌گویم برای چه دست نگه داریم؟ دست نگه داشتن تا کی؟

هزینه این آگهی یک میلیون دلاری از سوی گروه "حفاظت از امنیت آمریکا"[1] پرداخت شده است. این گروه هویت حامیان مالی خود را با استفاده از موقعیت خود که مشمول قانون501(c)4 است، مخفی نگه می‌دارد. گروه مزبور ادعا می‌کند، دارای گرایش‌های حزبی نیست؛ ولی تاکنون فهرست کادر مدیریتی خود را منتشر نکرده است. با این وجود، یکی از اعضای خبرساز آن، دیون کراس، خواهر فرانک گافنی و عضو فعالین نومحافظه‌کار است. وی در اعلامیه مطبوعاتی گروه فوق پیرامون نظرسنجی سال 2011 – که در آن ایران مهمترین تهدید امنیت ملی آمریکایی‌‌‌ها نشان داده شده بود- اظهار داشت:

هرچند هم دولت بوش و هم دولت اوباما در اعلام استفاده از گزینه‌های نظامی برای مواجهه با تهدید ناشی از تسلیحات هسته‌ای ایران، با احتیاط سخن رانده‌اند، اما مردم آمریکا آماده‌اند تا در صورت ناکارآمدی تحریم‌ها از چنین اقدامی حمایت کنند. آمریکایی‌ها از طیف‌های مختلف سیاسی بر مسئله امنیت تمرکز دارند، حتی اگر سیاست‌مداران نسبت به آنچه که شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی انتظار دارند، توجه کمتری به این گونه مسائل نشان دهند.

گروه "حفاظت از امنیت آمریکا" متهم به استفاده از روش‌های مخدوش در نظرسنجی خود شده است. آدام سرور در روزنامه واشنگتن پست نتیجه این نظرسنجی مبنی بر عدم حمایت یهودیان از اوباما و حزب دموکرات، به خاطر نوع برخورد وی با اسرائیل را ادعایی خنده‌دار خوانده است؛ چرا که:

نه تنها نمونه [آزمایشی] این گروه به سمت محافظه‌کاری متمایل می‌شود، ( تنها 64 درصد پاسخ‌دهندگان به اوباما رای داده‌اند، در حالی که این میزان با 77 درصد رای یهودیانی که وی در حال حاضر از آن برخوردار است، در تضاد است ) بلکه بسیاری از سوالات در این نظرسنجی تا حد ممکن جهت‌دار طرح شده است. در واقع، با در نظر گرفتن نوع سوالات، جای تعجب است که مجموعا 63 درصد پاسخ ‌دهندگان اوباما را تایید کرده‌اند.

تولیدات رسانه‌ای گروه "حفاظت از امنیت آمریکا" نیز نکات گفته شده توسط نومحافظه‌کاران درباره سیاست خارجه خاورمیانه‌ای دولت اوباما را تکرار می‌کند؛ از جمله آگهی تبلیغاتی این گروه در سال 2012 ادعا می‌کند: اوباما در اولین مصاحبه خود به عنوان رئیس‌جمهور، تلویزیونی عربی را برای عذرخواهی انتخاب کرد. این آگهی در ادامه، اوباما را نشان می‌دهد که می‌گوید: "برای ما مهم است که خواستار مذاکره با ایران باشیم". سپس راوی ادعا می‌کند: ایران با ترور، حمله به نیروهای ما و توسعه تسلیحات هسته‌ای پاسخ داد... به پرزیدنت اوباما بگویید: ضعف نشان دادن و توجیه دیگر کافی است. اکنون زمان متوقف ساختن ایران فرا رسیده است.

 

 



اولین مصاحبه تلویزیونی اوباما پس از قرار گرفتن در پست ریاست جمهوری با شبکه العربیه در کاخ سفید انجام شد. غیر از این، بقیه موارد مطرح شده درست نیست.

در تبلیغی دیگر، مادری ساکن حومه شهر نشان داده می‌شود که از اوباما به خاطر تضعیف امنیت ایالات متحده انتقاد می‌کند. به نظر وی، اوباما به طرق مختلف، از جمله کنارگذاردن استفاده از روش‌های "ارتقاء یافته بازجویی،" "پرداختن به همه چیز به غیر از اسرائیل،" "عذرخواهی از سوی آمریکا،" ناتوانی در متوقف ساختن ایران از تلاش‌های ادعایی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و "مشخص ساختن این که دوران یکه تازی آمریکا به سر رسیده است" امنیت آمریکا را تضعیف کرده است.

 



آیین دانایان 10 ::: پنج شنبه 91/7/13::: ساعت 12:0 صبح


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 18
کل بازدید :19531
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<