سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، راهصواب و هدایتش را به او می نماید و به او توفیق فرمانبری ازخود می دهد . [امام علی علیه السلام]

آیین دانایان 10


وهابیت در سالهای گذشته در این منطقه سرمایه گذاری مالی زیادی نموده است و در حال تبلیغ عقاید ضاله ی خود میان اهل سنت مینمایند . این در حالیست که اهل سنت و شیعیان منطقه دارای روابط بسیار خوبی با یکدیگر میباشند . در این حالیست که شیعیان تنها یک مسجد داشته که آنهم در سال 1388 به بهره بهره برداری رسیده است!
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :
به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» در شیراز، شهر "اوز" یکی از شهر های توابع لارستان در جنوب استان فارس میباشد که دارای حدود بیست هزار نفر جمعیت ثابت با مذهب اکثریت اهل سنت می باشد .
از نظر شهرسازی به زیبایی شهر اهمیت داده شده و از فرهنگ عمومی بسیار خوبی برخوردار است . در مرکز این شهر پنج میدان به نام های "نون والقلم" "انقلاب" "محمدی" "شافعی" و "دلفین" وجود دارد .

در این شهر چندین مسجد متعلق به اهل سنت وجود دارد که دارای مناره های بسیار بلند است و به هنگام اذان یک اذان هماهنگ از سراسر شهر شنیده می شود .
این شهر دارای اداراتی چون سپاه ، نیروی انتظامی ، آموزش و پرورش و .... و نیز یک بیمارستان به نام حضرت خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله و سلم) و دو درمانگاه و همچنین دانشگاه آزاد و پیام نور می باشد .
جمعیت شیعیان این شهر در حدود 3 هزار نفر میباشند و تنها دارای یک مسجد به نام مبارک اهل بیت (علیهم السلام) که در سال 1388 ساخته شده است میباشند . در کنار این مسجد حسینیه ای به نام حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) ساخته شده است که شعیان و اهل سنت در برنامه های فرهنگی آن شرکت مینمایند .
آنچه در این میان دارای اهمیت است عدم رسیدگی فرهنگی مرکز در این منطقه میباشد .  تنها روحانی حاضر در منطقه اوز در گفتگو با خبرنگار شیعه نیوز از عدم رسیدگی سازمانهایی چون سازمان تبلیغات  و دیگر سازمانهایی که وظیفه دارند در این مناطق حرکت فرهنگی نمایند ابراز نا خرسندی نمود و خواستار اقدام فوری در این خصوص گردید .

وهابیت در سالهای گذشته در این منطقه سرمایه گذاری مالی زیادی نموده است و در حال تبلیغ عقاید ضاله ی خود میان اهل سنت مینمایند . این در حالیست که اهل سنت و شیعیان منطقه دارای روابط بسیار خوبی با یکدیگر میباشند .
علاقمندان متوانند برای اطلاعات بیشتر به وبلاگ مسجد و حسینیه اوز مراجعه نمایند.


آیین دانایان 10 ::: چهارشنبه 91/4/7::: ساعت 12:0 صبح


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 0
کل بازدید :19581
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<